معرفی اسلام

معرفی اسلام بدون توهین به ادیان الهی و غیر الهی

معرفی اسلام

معرفی اسلام بدون توهین به ادیان الهی و غیر الهی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

                                                                              

پایان راه آتئیسم در زیست شناسی

اساتید معتبرترین دانشگاه‌های جهان ناکارآمدی نئوداروینیسم, جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی و همچنین وجود هدفمندی و غیر تصادفی بودن پیدایش موجودات زنده را تایید کردند.

 

✍️ ابتدا در پاسخ به کسانی که هنوز از نئوداروینیسم, جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی دفاع میکنند, این بار ژورنال زیست شناسی با انتشار مقاله‌‌ای به این اظهارات پاسخ داده و رسما اعلام کرد:

تمام ارکان اساسی نئوداروینیسم(جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی) رد شده است.

🔹بعد از انتشار مقالات زیادی در ژورنال‌های علمی که حاکی از ناکارآمدی جهش‌‌های تصادفی وانتخاب طبیعی در پیدایش موجودات زنده و مرگ نئوداروینیسم و روی کار آمدن هدفمندی و مهندسی شده بودن و غیرتصادفی بودن پیدایش موجودات زنده بود, تعداد اندکی از زیست شناسان که سعی در نجات نئوداروینیسم و زنده نگه داشتن تفکر بیخدایی در زیست شناسی داشتند, متن‌هایی در دفاع از نئوداروینیسم در وبلاگ‌‌های شخصی خود منتشر کردند. اما این بار پروفسور دنیس نوبل با انتشار مقاله‌ای در ژورنال زیست شناسی به همه‌ی این ادعاها پاسخ داده و مجددا به وضوح نشان میدهد که تمام ارکان‌های اصلی نئوداروینیسم رد شده است و گونه‌های مختلف جانداران نه تنها محصول جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی( یک فرآیند غیرهدفمند) نیستند, بلکه زیست شناسی و پیدایش موجودات زنده محصول یک فرآیند هدفمند و غیرتصادفی و مهندسی شده است.


لینک مقاله ی ژورنال زیست شناسی که در پاسخ به اندک حامیان نئوداروینیسم اعلام کرد ارکان اصلی نئوداروینیسم از بین رفته است:

http://jeb.biologists.org/content/218/16/2659

 


 نکته‌ی بسیار جالب اینکه دانشگاه کمبریج با انتشار متنی, کتاب جدید پروفسور دنیس نوبل با نام "رقص با آهنگ(تنظیمات) زندگی" که اواخر سال 2016 منتشر شده را مورد بررسی قرار داده است. در این کتاب به طور جامع و دقیق اشتباه بودن نئوداروینیسم  و ناکارآمدی جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی و همچنین وجود هدفمندی و غیرتصادفی و مهندسی شده بودن پیدایش موجودات زنده و وجود تنظیمات دقیق در زیست شناسی نشان داده شده است. در متن منتشر شده توسط دانشگاه کمبریج، اساتید دانشگاه‌های معتبر سراسر جهان از جمله دانشگاه آکسفورد, دانشگاه ملی سئول کره‌ی جنوبی, دانشگاه نیویورک, دانشگاه اساکای ژاپن, دانشگاه کمبریج, دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی, دانشگاه اراسموس روتردام هلند و کلینک مایو آمریکا دیدگاه مطرح شده در کتاب پروفسور دنیس نوبل مبنی بر ناکارآمدی نئوداروینسم و همچنین ناکارآمدی جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی در ایجاد موجودات زنده و وجود تنظیمات دقیق و هدفمندی در زیست شناسی که پروفسور دنیس نوبل ارائه کرده است را تایید کرده اند.

لینک متن منتشر شده در سایت دانشگاه کمبریج که در آن اساتید معتبرترین دانشگاه های دنیا کتاب پروفسور دنیس نوبل را نه تنها تایید میکنند, بلکه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۱۰
یاسین شبانی

                                  الله

چرا خداوند که قادر مطلق است، پایین نمی آید و همه را ببخشد و ایشان که ما را آزمایش میکند چرا باید این آزمایش 6000 سال طول بکشد ؟

دکتر ذاکر نایک پاسخ میدهد

قرآن میفرماید: 

اگر خداوند میخواست میتوانست تمام انسان ها را مسلمان قرار دهد

قران این را در بسیاری از آیاتش بیان کرده است

یعنی اینکه ایشان میتوانست همه را مجبور کند که به خداوند ایمان داشته باشند

ولی قرآن در سوره ملک آیه 2 میفرماید:

 الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ ﴿۲﴾

کسی(خدایی) که مرگ و زندگی را آفرید تا شما را آزمایش کند که

کدامیک کار نیکو انجام میدهید و خداوند با عزت و بسیار بخشنده است﴿۲﴾

مثل این است که به من بگویید وقتی من به مدرسه میرم چرا در آخر سال از من امتحان میگیرن یا بعد از چند سال درس خواندن از من آزمون کنکور میگیرند خوب چرا معلم ها از ما این آزمون ها و امتحانات را میگیرند؟چرا محلم ها همه را قبول نمی کنند؟

اگر معلم ها همه رو قبول کنند همه وارد دانشکده پزشکی میشوند و همه دکتر میشوند و به جای معالجه ی مردم آنها را می کشند.

آیا شما بعد از آزمون پزشکی خواهید گفت که چرا استاد ها ما را رد کرد ؟ نه، چ.ن اون ما را رد کرد تا ما بدانیم که میخواهیم مریض را معالجه کنیم یا نه؟

به همین شیوه خداوند به انسان ها قدرت و اختیار داده است؛ هیچ یکی از دیگر مخلوقات خداوند قدرت اختیار ندارند به جز جن و انسان که دارای اختیار هستند، فرشتگان قدرت اختیار ندارند و هر چه خداوند بفرمایند صد در صد آن را انجام می دهند، اما انسان ها مخلوقتی فراتر از فرشتگان هستند، الان انسان مخلوقی منحصر به فرد است او بهترین مخلوق خداوند است و آزاد است پس ما راه آزادی را انتخاب کردیم و حالا هم داریم آزمایش می شویم

اگر خداوند همه را به بهشت ببرد این بار هم میگوییم که خداوند، ناعادل است.

اگر خداوند همه را در بهشت قرار دهد خوب منی که آدم خوبی بودم، دزدی نکردم، صادق بودم آن مرد هم که دزد و متجاوز بوده با من در بهشت خواهد بود من هم به خداوند شکایت میکنم که چرا این شخص را در بهشت قرار دادی؟

و خداوند در سوره نساء آیه 40 میفرماید:

نَّ اللَّهَ لَا یَظْلِمُ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ...﴿۴۰

به راستی خداوند حتی به اندازه مثقال ذره(مقدار بسیار کم) ستم نمی کند...﴿۴۰﴾

پس ما بر این اساس امتحان می شویم و این دنیا آزمایشی برای آخرت است و خداوند بخشنده است و به ما فرصت دوباره ای میدهد، اما در عین حال عادل است.

و هدف از خلقت ما همانگونه که در سوره الذاریات آیه 56 آمده است:

وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ ﴿۵۶
و جن و انس را نیافریدم مگر برای اینکه مرا ستایش کنند﴿۵۶

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منظور از پرستش خداوند اطاعت از دستوراتش است اگر فرمانش را اطاعت کنیم در امتحان قبول می شویم در غیر این صورت قرآن میفرماید:

اگر خداوند میخواست میتوانست تمام انسان ها را مسلمان قرار دهد

که این برایشان آسان است؛ ولی ما مخلوقی بهتر و انحصاری تر هستیم، آن هنگام که با اختیاری که به ما داده شده است خدا را اطاعت کنیم.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۶ ، ۰۲:۲۷
یاسین شبانی